In 2019 organiseerde de Hanos in Groningen in samenwerking met enkele van zijn partners een culinaire middag. Het doel was om bedrijven kennis te laten maken met het aanbod, aanbieders bij kopers te brengen en door middel van verschillende masterclasses ideeën op te doen en uit te wisselen. Wij werden benaderd om dit in een korte sfeer impressie vast te leggen.

Rick heeft vooraf besproken wat er precies uitgelicht moest worden en op basis daarvan hebben wij een grove indeling gemaakt van de verschillende evenementen. Op de dag zelf hebben we ons opgesplitst, twee naar de drukker bezochten ‘classes’ en een iemand naar de kleinere, maar meerdere, voorbeelden op het versplein.

Tijdens de dag waren er verschillende hoogtepunten, waar we met twee camera’s hebben geschoten zodat we in de montage heen en weer konden schakelen tussen veraf beelden en close-ups. Dit waren onder andere de chef-koks die waren uitgenodigd en de catwalk waarop de verschillende opties voor bedrijfskleding werden vertoont die aangeboden werden.

Verder waren er overal kleine food-standjes neergezet waar verschillende gerechten uitgeprobeerd konden worden. Hier hebben we met name beelden van dichtbij geschoten, om deze zo goed mogelijk in beeld te brengen. Uiteraard hebben we ook mensen in beeld gebracht die van de verschillende mogelijkheden gebruik maakten. Dit was vooraf aangekondigd, maar als iemand niet in beeld wilde komen, hielden we daar uiteraard rekening mee.

Aan het einde van de dag hebben we nog twee interviews gehouden, zodat kijkers niet alleen een sfeerimpressie zouden krijgen, maar ook daadwerkelijk de ervaring van mensen zelf zouden horen. Op deze manier wordt de film op het eind een stuk persoonlijker.

Het geheel is samengevoegd tot een film van twee-en-een halve minuut, dit op verzoek van de Hanos, om het niet te kort te maken, maar echt alles te laten zien. Met name de verscheidenheid en de partners zijn hierin benadrukt.

Hieronder is het resultaat te zien: