Hoe staat het met Fenix Films in deze rare tijd? Antwoord: Alles is op de lange baan geschoven. Begin vorig jaar hebben we met zijn drieën het bedrijf opnieuw vormgegeven en daar wilden we in de tweede helft van het jaar druk mee bezig. Dat kon niet en dat is jammer. Graag hadden we van onze plannen nu een realiteit gemaakt, maar daarvoor hebben we projecten en klanten nodig, die geïnteresseerd zijn in promotie en marketing.

En juist daar zit het probleem. Projecten die we hadden staan worden uitgesteld, vaste klanten besluiten begrijpelijkerwijs dat een nieuwe film nu geen zin heeft. Bedrijven om ons heen raken zelf in de financiële problemen en hebben daardoor geen budget over om in deze tijd aan marketing te doen. Het is met name op deze manier dat corona ons raakt. Alles wordt uitgesteld en het werk ligt stil.

Desalniettemin heeft dit ook zo zijn voordelen gehad. We hebben langer de tijd gehad om alles voor te bereiden om met onze nieuwe ideeën aan de slag te gaan. De website is helemaal op en top af & onze sociale media kanalen kunnen straks hopelijk ook weer een ‘boost’ krijgen.

In de trein deze blog aan het schrijven. Dit soort bedrijfszaken komen vaak tussendoor, maar onderweg heb je daar mooi de tijd voor.

Het lukt het ons zelf om te overleven. Op dit moment is geen van ons nog afhankelijk van de inkomsten van het bedrijf en de vaste lasten zijn laag. Daardoor lukt het ons om voor langere tijd op de spaarrekening te teren.

De toekomst

Gelukkig lijkt er heel langzaam weer wat op gang te komen. Binnenkort kunnen we aan de slag voor een nieuwe promotiefilm, waardoor er mogelijkheden komen om weer te gaan investeren. Dat blijven we ook doen, want met de apparatuur die we aan willen schaffen kunnen we natuurlijk langer mee doen dan alleen de komende periode.

Ondertussen zitten wij, net als iedereen af te wachten wanneer alles weer open mag. En dat zal in het begin best even wennen zijn, ook vanuit bedrijfsperspectief. Houden klanten langer de boot af of is er juist een mogelijkheid om je nu te onderscheiden met een mooi gemaakte film? Of hoe krijgen we onze nieuwe marketing pakketen van de grond als nog weinig bedrijven daar, ondanks coronasteun, de ruimte voor hebben?

Het wordt spannend, zeker omdat we voor onszelf ook een behoorlijke uitbreidingsslag willen maken het komende jaar. Een ding hebben we in al die jaren gelukkig wel geleerd, met flexibiliteit en creativiteit kom je een heel eind. De truc wordt zoeken waar deze te vinden is na corona…

Leave a comment

Ik accepteer de Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.